...jest pusty
Saito Seisakusho Co. Ltd. to jedna z najlepiej rozpoznawalnych i poważanych modelarskich firm na świecie. Ten Japoński producent najwyższej klasy 4-taktowych silników lotniczych, już od ponad 50 lat zaopatruje w swoje produkty modelarzy z całego świata.
Czterotakty SAITO znalazły uznanie zarówno w świecie profesjonalnych pilotów, ceniących sobie doskonałe parametry techniczne, trwałość i osiągi, jak również przez początkujących, przede wszystkim za prostą regulację i praktycznie bezobsługową pracę.
Nie jest bowiem tajemnicą, że każdy z silników japońskiego producenta uznawany jest za istne modelarskie mini dzieło sztuki. Wszystkie 4-takty z logiem SAITO charakteryzują się niezmienną od lat wysoką jakością wykonania z olbrzymią dbałością o szczegóły, bezkonkurencyjnymi osiągami (przy swoich parametrach fizycznych), a także, co dla niektórych nie jest bez znaczenia - designem, oraz unikalnym dźwiękiem wydawanym podczas pracy. Wszystko to sprawia, że silniki SAITO stanowią markę samą w sobie.
Saito Seisakusho Co. Ltd to również pierwszy na świecie producent 4-taktowych modelarskich silników benzynowych. Prezentowany FG-30 to jeden z 4 motorów benzynowych w aktualnej ofercie tego producenta.
Silnik benzynowy Saito FG-30 to stworzony z myślą o modelach lotniczych, 4-taktowa jednostka przy której tworzeniu położono nacisk przede wszystkim na maksymalne osiągi silnika, zmniejszenie jego wagi oraz zapewnienie niezrównanej trwałości. Konstrukcja silnika została oparta na żarowej jednostce FA-180, która dodatkowo została doposażona w nowy gaźnik z pompą, elektroniczny układ zapłnonowy oraz mini świecę iskrową, zaprojektowaną specjalnie dla silników Saito.
Podobnie jak przy silnikach żarowych, podobnie i tu producent postawił na jakość. Wyłożony od środka utwardzonym chromem cylinder w którym porusza się tłok został zintegrowany z głowicą, dzięki czemu poprawiowo chłodzenie, znacznie zmniejszono masę i zniwelowano jakiekolwiek objawy nierównej, zakłóconej pracy (występujących czasem gdy elementy tłok-cylinder-uszczelka-głowica nie są ze sobą dobrze spasowane). Tłok, zbudowany ze stopu aluminium z dużą zawartością krzemu wyposażono również w pierścień poprawiający kompresję. Korbowód odlany z utwardzonego aluminium połączono z wyjątkowo wytrzymałym na uszkodzenia wałem korbowym wykonanym ze staliwa chromowo-molibdenowego, podobnie jak w wersji żarowej opartym na dwój najwyższej jakości łożyskach kulkowych.
Silnik FG-30 został zbudowany na bazie żarowego silnika FA-180 i podobnie jak w przypadku silników FG-14 B oraz FG-20, z oczywistych względów jest nieco cięższy od swojego pierwowzoru. Nie mniej jednak, pomimo iż konsumuje ponad 2-krotnie mniej paliwa niż żarowa FA-180'tka, potrafi od niej wygenerować jeszcze większy ciąg statyczny, sięgający niemal 6 kilogramów siły. Doskonale więc nada się do wszelkiej maści modeli akrobacyjnych klas 1.20 i 1.40, a także do takich gigantów jak Piper J-3 Cub czy Spacewalker w skali 1:3, z rozpiętością znacznie ponad 2m. Ponadto, charakteryzuje się dość dużą elastycznością pracy i stosunkowo równymi osiągami na różnych śmigłach.
Czterotakty SAITO znalazły uznanie zarówno w świecie profesjonalnych pilotów, ceniących sobie doskonałe parametry techniczne, trwałość i osiągi, jak również przez początkujących, przede wszystkim za prostą regulację i praktycznie bezobsługową pracę.
Nie jest bowiem tajemnicą, że każdy z silników japońskiego producenta uznawany jest za istne modelarskie mini dzieło sztuki. Wszystkie 4-takty z logiem SAITO charakteryzują się niezmienną od lat wysoką jakością wykonania z olbrzymią dbałością o szczegóły, bezkonkurencyjnymi osiągami (przy swoich parametrach fizycznych), a także, co dla niektórych nie jest bez znaczenia - designem, oraz unikalnym dźwiękiem wydawanym podczas pracy. Wszystko to sprawia, że silniki SAITO stanowią markę samą w sobie.
Saito Seisakusho Co. Ltd to również pierwszy na świecie producent 4-taktowych modelarskich silników benzynowych. Prezentowany FG-30 to jeden z 4 motorów benzynowych w aktualnej ofercie tego producenta.
Silnik benzynowy Saito FG-30 to stworzony z myślą o modelach lotniczych, 4-taktowa jednostka przy której tworzeniu położono nacisk przede wszystkim na maksymalne osiągi silnika, zmniejszenie jego wagi oraz zapewnienie niezrównanej trwałości. Konstrukcja silnika została oparta na żarowej jednostce FA-180, która dodatkowo została doposażona w nowy gaźnik z pompą, elektroniczny układ zapłnonowy oraz mini świecę iskrową, zaprojektowaną specjalnie dla silników Saito.
Podobnie jak przy silnikach żarowych, podobnie i tu producent postawił na jakość. Wyłożony od środka utwardzonym chromem cylinder w którym porusza się tłok został zintegrowany z głowicą, dzięki czemu poprawiowo chłodzenie, znacznie zmniejszono masę i zniwelowano jakiekolwiek objawy nierównej, zakłóconej pracy (występujących czasem gdy elementy tłok-cylinder-uszczelka-głowica nie są ze sobą dobrze spasowane). Tłok, zbudowany ze stopu aluminium z dużą zawartością krzemu wyposażono również w pierścień poprawiający kompresję. Korbowód odlany z utwardzonego aluminium połączono z wyjątkowo wytrzymałym na uszkodzenia wałem korbowym wykonanym ze staliwa chromowo-molibdenowego, podobnie jak w wersji żarowej opartym na dwój najwyższej jakości łożyskach kulkowych.
Silnik FG-30 został zbudowany na bazie żarowego silnika FA-180 i podobnie jak w przypadku silników FG-14 B oraz FG-20, z oczywistych względów jest nieco cięższy od swojego pierwowzoru. Nie mniej jednak, pomimo iż konsumuje ponad 2-krotnie mniej paliwa niż żarowa FA-180'tka, potrafi od niej wygenerować jeszcze większy ciąg statyczny, sięgający niemal 6 kilogramów siły. Doskonale więc nada się do wszelkiej maści modeli akrobacyjnych klas 1.20 i 1.40, a także do takich gigantów jak Piper J-3 Cub czy Spacewalker w skali 1:3, z rozpiętością znacznie ponad 2m. Ponadto, charakteryzuje się dość dużą elastycznością pracy i stosunkowo równymi osiągami na różnych śmigłach.
- Pojemność: 29,11cm
- Średnica tłoka: 36mm
- Skok tłoka: 28mm
- Masa silnika: 1055g
- Masa tłumika: 85g
- Masa łoża montażowego: 190g
- Masa układu zapłonowego: 158g
- Zakres obrotów: 1,700 - 9,000 obr/min
- Max. obroty bez obciążenia: nie zaleca się przekraczania 8,500 obr/min
- Konsumpcja paliwa: ok. 25 ml/1 min. przy otwartej przepustnicy 8,500 obr/min
- Moc wyjściowa: 2,5KM
- Ciąg statyczny przy APC 16 x 8: 5,0kg
- Ciąg statyczny przy APC 16 x 10: 5,3kg
- Ciąg statyczny przy APC 17 x 6: 5,8kg
- Ciąg statyczny przy APC 17 x 8: 5,3kg
- Zalecane śmigła: 16 x 8 > 17 x 8
- Zalecane paliwo: Objętościowa mieszanina benzyny z olejem w stos. 20:1 (standard) lub 30:1
- Pobór prądu (układ zapłonowy): 13 mAh / 1 min
- Silnik benzynowy Saito FG-30
- Aluminiowe łoże montażowe
- Tłumik + regulowane kolanko
- Świeca Saito mini
- Elektroniczny aparat zapłonowy
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz, kup najlepsze zabawki RC.
6780
Silnik FG-30
2,640,00 zł
Informacje